24/7 bereikbaar
Heeft u een vraag? Neem dan gerust contact met ons op
Snelle levering
Wij zorgen altijd voor de meest optimale levertijd
Grote voorraad
Wij kunnen veel producten direct uit voorraad leveren
100% Garantie
Garantie dat u altijd tevreden bent met onze service
In-house wasserij Hotel Van der Valk Gilze-Tilburg
Recent hebben we voor de Van der Valk locatie in Gilze-Tilburg een prachtige wasruimte in mogen richten.
Het Van der Valk Gilze Tilburg hotel is met 4 sterren, 227 hotelkamers, verschillende suites en appartementen niet alleen een van de meest luxe maar ook grootste Van der Valk vestigingen. De locatie heeft naast een prachtig resort Hotel ook een Wellness, Sauna, verschillende restaurants, een bar en zelfs een heerlijk zwembad.
In een dergelijk hotel wordt uiteraard veel gewassen. Het linnen wordt uitbesteedt, maar daarnaast heb je natuurlijk te maken met het was van gasten, schoonmaak materiaal, dekbedden, kussens, keuken was en personeelskleding. Dit gaat over grote hoeveelheden die in korte tijd gewassen moeten worden.
De vraag vanuit Hotel Van der Valk Gilze-Tilburg
We kregen van Maaike (verantwoordelijke facilitair) de aanvraag voor een totaaloplossing voor de uitbreiding van hun interne wasserij. De huidige wasserij was aan vervanging toe en er werd nog gewassen met huishoudelijk apparatuur. Hierdoor liepen ze tegen de volgende problemen aan:
- “Dagelijks veel te veel tijd kwijt aan de was (bijna 10 uur per dag) waardoor de machines snel afschreven en hoge onderhoudskosten hadden.
- Vervallende garanties omdat je huishoud machines zakelijk gebruikt.
- lekkages
- Veel storingen & slijtage aan bv v-snaar, trommels, rubbers etc..
Eigenlijk zochten we een oplossing die de bovenstaande problemen in 1 keer allemaal zouden verhelpen en dan het liefst in de vorm van een totaalleverancier: plaatsing, onderhoud en chemie.“
De keuze voor Laundry Total
Om een beter beeld te krijgen van de huidige situatie, de problemen waar ze tegenaan liepen en welke oplossing daar het meest passend voor was, hebben we een afspraak gepland op locatie. Als Laundry Total vinden we het belangrijk om hier in goed mee te denken. We willen te allen tijden de best mogelijke oplossing leveren en besteden dan ook veel tijd en energie aan dit traject.
Na de afspraak hebben we in kaart gebracht welke hoeveelheden wasgoed er bij Van der Valk gewassen worden in een overzichtelijke behoefte berekening, om dit vervolgens te vertalen in een passende totaal aanbieding met:
- Een industriële 18 kg set van Grandimpianti voor alle bulk was zoals dekbedden, kussens en was vanuit bijvoorbeeld de keuken.
- Een professionele 9kg set van Asko voor de kleine wasjes en was van de gasten.
- Een zeepdoseersysteem voor het automatisch doseren van de juiste wasmiddelen.
- Een onderhoudsovereenkomst voor service en onderhoud.
Zo heeft Van der Valk geen capaciteitsproblemen meer, geen omkijken meer naar processen, beschikt het over de juiste wasmiddelen en kan er in geval van storing altijd op korte termijn een service monteur langskomen mocht dit nodig zijn naast het jaarlijkse onderhoud.
Op de vraag hoe Maaike dit traject heeft ervaren zegt ze het volgende:
“Heel goed. Meteen een goed en snel 1e contactmoment, goede opvolging bij alle vragen, goede tips/tricks, meedenkend, geduldig (omdat ik sommige dingen moest overleggen), goede interne communicatie zodat er ook bij bijv. vakantie of ziekte gewoon door gecommuniceerd kon worden zonder te hoeven wachten op de oorspronkelijke collega.
Ik ben echt heel tevreden met Laundry Total als partner in alles. In communicatie, in ondersteuning, in duidelijkheid etc.”
Door een meerwaarde te leveren als totaalleverancier en echt mee te denken in de best passende oplossing hebben we deze prachtige klant kunnen voorzien van de juiste oplossing.
Van aanvraag tot bouw wasserij
Het proces van de aanvraag tot aan het plaatsen is een intensief project waarin er naast de keuze voor de juiste apparatuur ook een hoop moet gebeuren qua installatiewerk en aanpassingen op locatie om de switch van huishoudelijke machines naar industriële apparatuur mogelijk te maken.
In dit proces begeleiden wij volledig en adviseren wij over welke aanpassingen er gedaan moeten worden.
Dit proces is voor Van der Valk natuurlijk ook een grote omslag geweest qua manier van werken. Hierin zou Maaike de volgende tip mee willen geven voor bedrijven die er over nadenken deze stap ook te zetten:
Als ik het hele proces terug kijk had ik zelf achteraf ergens moeten gaan kijken, dan had ik een beter beeld gehad hoe de machines er nou echt uit zouden zien qua grootte en hoe het exact werkt. Het is uiteindelijk allemaal goed gekomen, maar het finetunen van programma’s en het indelen van de processen in de wasserij heeft best wat tijd gekost.
Het is zo anders als een consumentenapparaat en dat besef je eigenlijk pas goed als het er echt staat.
Nu, 2,5 maand later staat de wasserij na optimalisatie écht goed te draaien en functioneert alles naar wens. Zoals de op de foto’s te zien een resultaat om trots op te zijn!
“Laundry Total valt op door een hoge mate van betrokkenheid bij het proces en zeer klantvriendelijke houding.”
Kan ik u ergens bij helpen?
Heeft u na het bezoeken van de website nog vragen, of wilt u graag een van onze collega's spreken voor de perfecte oplossing voor uw vraagstuk? Neem dan