Groen, groen, groen en a+++
Meedenken als organisatie met een klant in de textielverzorgingsbranche. Een branche welke niet heeft stilgestaan. Innovaties en duurzame projecten volgen elkaar in een rap tempo op. Mechanisering, automatisering en informatisering. Maar houden de eind gebruikers de talloze veranderingen wel bij? Is dit eigenlijk wel waar om vragen in 2016? Groen, groen, groen...
Is de klant nog wel echt koning?
Een tijd geleden werden deze nieuwe technologische processen als een absolute winst voor eindgebruikers genoemd. Daarmee leefde het begrip klant is koning meer dan ooit.
Is dit wel zo? Worden eind gebruikers geholpen zoals ze geholpen willen worden? Of worden we meegenomen in de waan van de vele technische innovaties? Is dit niet vaak alleen weggelegd voor de absolute top van de branche, enorme commerciele wasserijen?
Hoewel technische innovaties absoluut een must zijn binnen iedere markt wordt er vaak naar de klein- en midderkader ondernemers niet geluisterd. Waar vragen ze echt om?
Zijn de huidige en komende technische innovaties waar we als organisatie op moeten anticiperen om de klant maximaal te ondersteunen?
Groen, groen, groen en A+++++…..
Wij horen ondernemers en klanten vaak zeggen: ”Ja maar.. zij besparen zoveel op hun was proces door de inzet van hun apparatuur... Of zij gebruiken maar zò weinig water.” Ze worden meegenomen in de wervende fabrikant teksten over technische innovaties waarin ieder merk bovenaan staat met klaarblijkelijk het zuinigste product van de markt.
Wij noemen dit vaak gekscherend: ”groen, groen, groen en A+++++”.
In de meeste gevallen vraagt de klant om een was oplossing. Een heldere maar simpele uitleg wat wassen in de basis inhoudt en wat hierbij komt kijken.
Niet direct om een `kei goede` productpresentatie om te laten hoe ultra zuinig de betreffende apparatuur is.
De klant echt koning maken
In 2016 willen wij nog beter luisteren naar onze klanten. Echt luisteren waar ze om vragen. Dat betekend ook meer een kennisbaken worden voor onze klanten. Deze kennis zullen wij in 2016 met onze klanten online gaan delen.
Om dit te ondersteunen heten wij vanaf 1 maart 2016 geen Harsevoort Wasserijtechniek meer maar Laundry Total. Omdat als je ergens goed in bent je dat mag laten zien.
Wij willen graag in 2016 verder gaan dan de norm. Daarop willen wij ons anticiperen.