Hey Google!

21 Dec

Hey Google!

Inmiddels staat deze gadget ook in het kantoor van Laundry Total, Google Home. De passerende medewerkers kunnen het niet laten; “Hey Google vertel eens een mop”. 
Inmiddels staat deze gadget ook in het kantoor van Laundry Total, Google Home. De passerende medewerkers kunnen het niet laten; “Hey Google vertel eens een mop”. 

Tijdens de kerst is Home Alone één van de meest gekeken films.

Tjonge wat heb ik daar ook vaak van genoten samen met mijn kinderen. Google heeft een prachtige reclamespot ontwikkelt waarin Google Home wordt gebruikt door, de inmiddels 38-jarige, Kevin McCallistar. Zoekt u deze Home Alone reclame maar eens op. Een hilarische parodie op de veranderingen in de toekomst.

Volgens mij is het geen nieuws dat techniek en artificial intelligence voor grote veranderingen gaan zorgen in de nabije toekomst. Dit is geen kwestie meer van decennia maar van jaren. In ons dagelijks leven nemen we nu tal van besluiten die op termijn onder sterke invloed komen van de techniek. Soms zelfs overgenomen door de techniek. Het gegeven dat computers slimmer worden dan mensen stelt ons nu al voor ethische dilemma’s.

 

Er valt een hoop over te zeggen maar ook binnen de Laundry business zullen grote veranderingen ontstaan.

Slimme toepassingen zullen proactief informatie registreren waardoor we bijvoorbeeld al lagers gaan vervangen voordat deze hoorbaar versleten zijn. Ook de gezondheidszorg verwacht grootse dingen van A.I. Een intelligente computer gaat kleine veranderingen en afwijkingen veel nauwkeuriger waarnemen en herkennen dan een arts van vlees en bloed. Zorgrobots zullen taken overnemen van verpleegkundigen en begeleiders. Nog vele malen meer dan in het heden zal het proces in de wasserij worden aangestuurd worden met A.I. Het aantal medewerkers zal naar verwachting flink afnemen in de directe uitvoering van het was proces.

 

Binnen Laundry Total omarmen we veel hypermoderne techniek.

Het helpt ons in de passie om optimaal te ontzorgen in het was proces. Niet alleen, maar vooral in de zorg is dit een belangrijk thema. Het gegeven dat persoonsgebonden kleding kwijtraakt of beschadigd in het was proces, is straks verleden tijd. Medewerkers in de zorg hebben steeds minder tijd beschikbaar om zich zorgen te maken over schone kleding. Ook zij zijn druk om alle vernieuwingen in de technologie in te passen in de dagelijkse werkzaamheden.
Ik ben er echter ook van overtuigd dat de mens het verschil blijft maken. Juist in deze tijd en in de tijd die komen gaat is echte aandacht, liefde en betrokkenheid voor elkaar ontzettend belangrijk. Tijdens deze tijd van kerst zijn we geneigd hier extra aandacht voor te hebben. Echt aandacht hebben voor elkaar kon wel eens mega belangrijk worden en niet alleen door een extra focus tijdens de kerst.
 
 

Ik heb het even geprobeerd:

  • Hey Google, wat is aandacht? Dat is het cognitieve proces van het gericht waarnemen van de omgeving. (Kort samengevat)

  • Hey Google, wat is betrokkenheid? Dat je je verbonden voelt met de organisatie waarvoor je werkt. (Kort samengevat)

 

De komende jaren gaan we mee. Sky high willen we gaan met het toepassen van nieuwe techniek. Maar we willen ons ook steeds meer ontwikkelen als experts in echte aandacht! Van daaruit creëren we graag de ideale wasserij van de toekomst!

 

Berto Broeksema is naast zijn interim werkzaamheden in de zorgsector actief voor Laundry Total. Binnen Laundry Total is hij betrokken bij de ontwikkeling van concepten richting de non-profit sector. In een maandelijks artikel probeert hij een brug te slaan tussen de ontwikkelingen binnen wasserijtechniek, non-profitsector en actuele ontwikkelingen in de samenleving.

Wilt u meer informatie hierover ontvangen? Neem dan heel eenvoudig contact met ons op.

Vraag nu informatie aan!