Wissewasjes
09
Mar
Ik kreeg een mailtje van Maarten. Nu krijg ik wel vaker mail van Maarten, meestal over waar mijn blog blijft, maar dit was een ander mailtje. Hij stuurde me: “Hierbij wat statistieken van Google Analytics. Van de blogs. Misschien vind je dat leuk!”.
Kortsluiting
Ik opende de bijlage, keek ernaar en het enige wat er gebeurde was dat ik onmiddellijk terug in de tijd werd geworpen naar 1988. Tweede klas MAVO. Wiskunde van meneer Jørgensen, totale error. Net als toen. “Maar je zíet toch wat er staat?” riep hij ooit vertwijfeld na de tigste uitleg. Klopte helemaal. Maar het deed he-le-maal niks in mijn hoofd. Behalve kortsluiten.
Dat gebeurde dus ook bij het mailtje van Maarten. Ik keek ernaar en kreeg kortsluiting. Toch moest het wel interessant zijn, anders had hij het me niet gestuurd. Er zat maar één ding op: aan de bel trekken. Tijd voor een lesje Google Analytics van Maarten Bel.
Ik opende de bijlage, keek ernaar en het enige wat er gebeurde was dat ik onmiddellijk terug in de tijd werd geworpen naar 1988. Tweede klas MAVO. Wiskunde van meneer Jørgensen, totale error. Net als toen. “Maar je zíet toch wat er staat?” riep hij ooit vertwijfeld na de tigste uitleg. Klopte helemaal. Maar het deed he-le-maal niks in mijn hoofd. Behalve kortsluiten.
Dat gebeurde dus ook bij het mailtje van Maarten. Ik keek ernaar en kreeg kortsluiting. Toch moest het wel interessant zijn, anders had hij het me niet gestuurd. Er zat maar één ding op: aan de bel trekken. Tijd voor een lesje Google Analytics van Maarten Bel.
Jongste Laundry-telg
Eerlijk is eerlijk: Maarten deed het beter. Beter dan de docenten van weleer. Ik hing aan zijn lippen en begreep zowaar wat hij me probeerde uit te leggen. Gewoon in één keer. Of dat nou komt door zijn explanation-skills of doordat ik door de jaren heen iets slimmer geworden ben, geen idee.
Wellicht speelt het feit dat hij vooral veel knapper, grappiger en jonger is dan degenen die mij jaren geleden iets probeerden bij te brengen, ook een rol. Want Maarten is de allerjongste Laundry-telg. Jong en hartstikke flexibel. Jong en gretig om nieuwe dingen te leren. Zo’n jongeling waar je als bedrijf je handjes mee dicht mag knijpen. Die zich sinds een jaar tot een belangrijk schakeltje in de Laundry-familie heeft gemaakt.
Wellicht speelt het feit dat hij vooral veel knapper, grappiger en jonger is dan degenen die mij jaren geleden iets probeerden bij te brengen, ook een rol. Want Maarten is de allerjongste Laundry-telg. Jong en hartstikke flexibel. Jong en gretig om nieuwe dingen te leren. Zo’n jongeling waar je als bedrijf je handjes mee dicht mag knijpen. Die zich sinds een jaar tot een belangrijk schakeltje in de Laundry-familie heeft gemaakt.
Takenpakket
Commercieel assistent, telefonist, verkoper, marketeer. Maarten doet het allemaal. Bellen met Laundry is bellen met Bel. Maar ook die toffe nieuwsbrief die met regelmaat in je digitale brievenbus valt wordt door Maarten bezorgd. Die knappe posts op de socials? Zorgt Maarten voor. Een offerte maken? Draait Maarten z’n hand niet voor om. De website updaten? Vraag maar aan Maarten. Zorgen dat jullie mijn blog lezen? Maarten fixt het. Oftewel: vraag deze duizendpoot iets en hij wast dat varkentje wel even. Welk varkentje dan ook.
Terug naar Google Analytics. Hij houdt er van. Ik snap het nu. Want het is natuurlijk hartstikke interessant om te zien welk effect jouw nieuwsberichten hebben. Wie er naar je website komen. Hoe ze er zijn gekomen en hoelang ze er blijven. Waar ze naar kijken. En: waar ze niet naar kijken, maar wat je als bedrijf wel zou willen. Kortom: Maarten bekijkt ons graag. Nou ja, ons… ons gedrag op de website. Google Analytics vertelt hem precies wat hij moet weten. Hij leert ons een beetje kennen. En daar speelt hij dan handig op in. Zodat jij, bij je volgende websitebezoek, nóg beter geïnformeerd wordt.
Terug naar Google Analytics. Hij houdt er van. Ik snap het nu. Want het is natuurlijk hartstikke interessant om te zien welk effect jouw nieuwsberichten hebben. Wie er naar je website komen. Hoe ze er zijn gekomen en hoelang ze er blijven. Waar ze naar kijken. En: waar ze niet naar kijken, maar wat je als bedrijf wel zou willen. Kortom: Maarten bekijkt ons graag. Nou ja, ons… ons gedrag op de website. Google Analytics vertelt hem precies wat hij moet weten. Hij leert ons een beetje kennen. En daar speelt hij dan handig op in. Zodat jij, bij je volgende websitebezoek, nóg beter geïnformeerd wordt.
Oh en als je er dan toch bent, doe je hem dan even de groeten?
Wilt u meer informatie hierover ontvangen? Neem dan heel eenvoudig contact met ons op.