Wissewasjes

18 Oct
Oranje. Waar denk je eigenlijk aan bij de kleur oranje? Het Koningshuis. Tompoucen. Orange is the new black. Nederlands Elftal. Allemaal oranje. En Laundry Total. Huh? Ja, Laundry Total. 
 
Toegegeven, een beetje kleur in een bedrijf fleurt de boel mooi op. Maar hier is uitgepakt. Vijftig tinten oranje in het kwadraat. Oranje met een hoofdletter O. Alsof er een reuze sinaasappel door het bedrijf is gerold. Van de parkeerborden tot de kantoorruimtes en van de kopjes in de keuken tot de handzeep op het toilet. O-RAN-JE. Alles. Dat is toch bijzonder?! In elk geval bijzonder genoeg dat ik er meer van wil weten. Wat is de gedachte achter deze Oranje-invasie?
Oranje. Waar denk je eigenlijk aan bij de kleur oranje? Het Koningshuis. Tompoucen. Orange is the new black. Nederlands Elftal. Allemaal oranje. En Laundry Total. Huh? Ja, Laundry Total. 
 
Toegegeven, een beetje kleur in een bedrijf fleurt de boel mooi op. Maar hier is uitgepakt. Vijftig tinten oranje in het kwadraat. Oranje met een hoofdletter O. Alsof er een reuze sinaasappel door het bedrijf is gerold. Van de parkeerborden tot de kantoorruimtes en van de kopjes in de keuken tot de handzeep op het toilet. O-RAN-JE. Alles. Dat is toch bijzonder?! In elk geval bijzonder genoeg dat ik er meer van wil weten. Wat is de gedachte achter deze Oranje-invasie?

Allesbehalve saai
Terug in de tijd: Herman start een bedrijf. In de wasserijbranche. Naast dat hij een tikkeltje nationalistisch is “…oranje zit in mijn DNA”, ziet hij ook dat negen van de tien logo’s en visitekaartjes nagenoeg hetzelfde zijn. Stuk voor stuk zijn ze blauw, blauw-met-meer-blauw en oh ja, blauw-met-zwart. Typerend voor de branche misschien, maar ook saai. Onopvallend. En als Herman ergens allergisch voor is, dan is het wel voor saai en onopvallend. Hij wil anders zijn dan anderen. Er uit springen. Oranje dus. Geen twijfel mogelijk, Laundry Total valt op tussen al die andere visitekaartjes. Door de jaren heen verandert het logo, maar de kleur oranje blijft een constante factor. Als een rode draad door het bedrijf. Of nou ja, oranje dan.

Passie en energie
Grappig genoeg had ik die connectie helemaal niet gemaakt, ik dacht dat ze met al dat oranje gewoon uit willen stralen hoe ze zijn. In mijn ogen past de kleur namelijk als een oude jas bij Herman en Sylvia en hun bedrijf. Nu hoor ik je denken: Past precies? Hoezo past precies? Nou, als ik denk aan de kleur oranje, dan voel ik energie. Passie. Creativiteit. Extravert. Warmte.  Vrolijkheid. En precies dat valt als een deken om je heen zodra je het bedrijf binnen stapt. De stralende lach van Herman, de heerlijke energie van Sylvia, de malle grote kantoorhond, de relaxte collega’s, de drukbezette pingpongtafel en de grappen die door het pand vliegen. Dit alles bij elkaar ìs Laundry Total. Al had je een fles azijn leeggedronken, de sfeer binnen dit bedrijf is zó positief dat je niet anders kan dan met een grote glimlach meedoen. Wie er ook binnenstapt, iedereen voelt zich er bijzonder door. Bijzonder welkom.

Wilt u meer informatie hierover ontvangen? Neem dan heel eenvoudig contact met ons op.

Vraag nu informatie aan!