Wissewasjes #3: Als je er schoon genoeg van hebt
Een eigen bedrijf beginnen. Sommige mensen moeten er niet aan denken, anderen zien het als de ultieme uitdaging. Eigen baas zijn, zelf je tijd indelen en vooral doen wat je leuk vindt. Elke dag doen waar je goed in bent. Je kunt ook een eigen bedrijf starten omdat je het anders wilt doen. Of eigenlijk vooral: béter! Omdat je een visie hebt. Een doel.
Het begin
Onopgeloste problemen en frustraties, iemand had er schoon genoeg van. Hij deed wat hij deed, maar steeds weer liep Herman tegen dezelfde issues aan. Niet direct iets om gelukkig van te worden. Dat moest anders. Herman begon voor zichzelf. Et voila! Harsevoort Wasserijtechniek was geboren. Prima bedrijfsnaam, het dekte de lading. Zeker de eerste jaren. Het wordt alleen wel een beetje een dingetje als je internationale ambities krijgt. Spreek dat maar eens goed uit: ‘Herseveurt Laundry Technics’, daar hoef je in Amerika of Australië niet mee aan te komen natuurlijk. Over Australië gesproken… daar kom ik ook nog eens op terug. Anyway, er waren internationale ambities en dus zie daar… the beginning of Laundry Expert.
Passie voor je wassie
Een nieuwe naam, een nieuw logo, natuurlijk met good-old oranje! Dat logo, daar is over nagedacht. Die mooie, grote ‘X’ laat zien wie ze zijn: een expert op het gebied van wasoplossingen. Geen vingerwijzen naar een ander als er problemen zijn, maar gewoon doen wat je belooft en dat is schoon wasgoed. Altijd. Passie voor jouw wassie. Dan de cirkel. De één ziet er een wasmachinedeur in, de ander een punt. In werkelijkheid stelt het de cirkel van Sinner voor. Hét basisconcept bestaande uit vier factoren die er voor moeten zorgen dat alles wat professioneel schoon moet zijn, ook gewoon schoon is. Inderdaad. De was. Geen eenheidsworst dus, maar naar behoefte aangepaste wasprocessen.
Groot, groter, grootst
Gepassioneerd, gedreven, ambitieus. En groeiende. Het bedrijf dan natuurlijk. Tot je in relatief korte tijd tot de toppen van de bomen bent gegroeid. Dan kom je er op een dag achter dat hoe hoger je staat, hoe harder je kunt vallen. En dat doe je. Je valt. Je valt hard. Je valt, het doet zeer, maar je staat op en je begint weer opnieuw. Want je hebt die passie. Je hebt dat doel. En zo kom je, met de juiste mensen om je heen, afgeslankt terug. Net als het bedrijf. Nieuwe naam, hetzelfde logo en met natuurlijk dezelfde kleur: oranje.
Totaalbeleving
Zo komen we uit bij het bedrijf wat het nu is: Laundry Total. Nog steeds met de ‘X’ in het logo, want ze zijn nog steeds die expert. Maar nu wel met het woord ‘TOTAL’ er bij. Omdat ze het totale plaatje leveren. Een totaal beleving. Niet zomaar een wasserij uit de grond stampen. Of gewoon even een machine afleveren. Of een kannetje zeep. Nee, Laundry Total ontzorgt. Ze denken en ze kijken met je mee. Ze adviseren. Met maar één doel voor ogen: op een voor jou zo makkelijk mogelijke manier tot brandschoon wasgoed komen. En dat dan gewoon in je eigen ‘house’.
Wat ontstaan er toch prachtige dingen als je een visie hebt…